Booster dims

This entry is part 26 of 34 in the series Erfaringer

At lyset går ud på en lang tur er ikke sjovt, normalt har jeg 2 batterier med, i tilfælde af at den ene lukkes ned af BMS (“Batteri styre system”). Mine batterier er af den første version, hvor de ikke automatisk starter op igen efter kort tid, men skal have et “boost”, enten ved at oplader bliver sat til, dette er ikke nemt hvis man er langt fra en kontakt. Jeg har haft et lille solpanel, som var udmærket til at give dette “boost”, der var bare den hage ved det at det kun virkede om dagen 🙂

Efter min meget mørke og umulige at forsætte med at cykle, da lyset forsvandt på min Kattegat tour, var jeg vej forbi  velomobilcenter.dk  inden hjemturen, hvor André straks lavede en fiks lille “Booster Dims” til at bruge når jeg har begge mine batterier med.

Booster Dims
Booster Dims

Så er det bare at forbinde det batteri der virker, med det der er “lukket ned”…

Booster mellem 2 flevobatterier
Booster mellem 2 flevo batterier

og vupti så virker det igen. Selv i mørke 🙂

Det er jo ikke altid, at jeg er så tæt på hjemmet at jeg kan blive hentet, selvom jeg har fået lavet en perfekt løsning til at have Strada på Matrix:

Billeder på  facebook :Strada Cargo

Vi ses derude….også med lys i mørke

 

Series Navigation<< Bang!Er hastigheden forsvundet >>

2 kommentarer til “Booster dims”

  1. Til min Leitra lavede jeg en holder til 4 AA batterier med stik der passede med det alm. stik, så jeg i nødstilfælde kunne købe batterier og køre videre. Normalt var det blot en plastic-holder jeg havde med, så den vejede ikke noget videre. Måske var det en ide?

    1. Den idé havde vi oppe at vende på velomobilcenter, men da jeg jo altid…ups..næsten altid :-), har begge batterier med var den “Boosterdims” bedst. Fylder og vejer intet.
      Jeg regner også med, at næste år er det ved at være tid til at skifte Flevo batterier til nye, så er jeg helt udover det problem at de ikke starte op igen.

      Skal du på cykelferie i år?
      Mvh Søren

Skriv en kommetar