Turen gik ikke som planlagt

Når jeg tager afsted på en lidt længere tur, plejer jeg at gennemgå Strada inden, dette fik jeg ikke gjort inden denne tur, da det var en spontan tur, til Esbjerg, for at aflevere hjemmebagt kage til en af mine sønner, der sejler og havde fødselsdag, og lige denne weekend var de i havn…I Esbjerg

Der er jo kun 300 kilometer til Esbjerg, og 300 kilometer hjem igen 🙂 Intet problem, da min søn var med Skoleskibet Danmark for nogle år siden, cyklede jeg ned med sokker til ham i Århus 🙂 Se evt: Smuttur til Aarhus

Det passede med at jeg kørte torsdag aften, så ville jeg være i Esbjerg fredag mellem klokken 9-12.00 og overraske ham. Det var i hvert fald planen.

Strada klar til Esbjerg

Nu er en plan ikke ensbetydende med at målet bliver nået

Jeg havde ikke engang kørt 400 meter før, jeg opdagede at blinklyset ikke virkede, skubbede lidt til stikket, så virkede det.  Regnede med at jeg ikke havde sat stikket ordentlig i. Jeg tog fejl.

Jeg tog også lidt fejl af vejrudsigten, eller nærmere temperaturen, der var sol og skyfrit men en kølig vind. Fik ringet hjem, og fik leveret min Hood ved Sæby. Da mit Garmin Virb ikke kan sidde i holder når jeg har Hood på, har jeg en sugekop til det, denne ene gang opgav den “suget” og smed kamera på vejen, selvfølgelig med linsen først. Det kunne linsen ikke holde til :-/

Kamera linse itu

Jeg kørte dog videre, nu havde jeg jo varmen inde under “taget”.

Solen begyndte at gå ned, derved opdagede jeg, at lyset skiftevis var tændt og slukket…

Flot solnedgang men problemer med lys

…hvorved der også røg en sikring, heldigvis havde jeg ekstra med. Enten var det ledning eller stikket på batteri det var galt med.

Reflekser men ingen lys

Da jeg kørte over Limfjorden(Aalborg), virkede det kun hvis jeg sad og holdt stikket med fingerne

Virkede kun når jeg holdt det

Det ville være umuligt og uforsvarligt at forsætte videre syd på , da ruten var via veje hvor det er et must at have ordentlig lys, både for at se og blive set.

Efter cirka 75 kilometer måtte jeg vende om i Aalborg…

Aalborg Point of Return

Heldigvis havde jeg taget min ekstra MTB lygte med, så jeg kunne sagtens finde hjem…

Heldigt med Ekstra lampe

Da den lyser godt op….

Strada standard plus 1 MTB 2000 lumen

…men for at have baglys måtte jeg sidde og holde på stikket de 75 kilometer hjem igen, jeg havde selvfølgelig ikke taget min ekstra baglygte med( god planlægning…or not) og det er ikke nemt at holde en god hastighed.

På vej mod syd og retur igen

Nedad de sjove(hurtige)bakker måtte jeg holde lidt igen, da jeg sad i en akavet stilling, med hånden på stikket. Når jeg trådte til, og især op ad bakker blev det ekstra hårdt….det gav lidt ekstra pauser og tid til at nyde månen der lyste op…

Ikke Ufo men Måneskin

…det var ikke vægten af de hjemmebagte Roulader der var skyld i den mistede hastighed, overvejede dog at spise dem alle 3 🙂

Svingarm løsnet betyder dækslid og modstand

Det var bagsvinger/svingarm der skubbet sig(løs bolt), så baghjulet/dæk gik imod kanten når der blev trådt hårdt i pedalerne.

Svingarm rykket sig

Kort tur lig med kort video:

Jeg kom dog hjem og skiftede til bilen, så sønnen fik sine hjemmebagte Roulader i Esbjerg alligevel 🙂

Men han fik sine hjemmebagte Roulader

Idag fik jeg kigget på batteri…

Batteri nr 1

… det er enten ledning(knækket) eller stikket, heldigvis kun på batteriet og ikke på stikket i Strada, mit batteri nr 2 fungerede udmærket, men havde det ikke med på turen.

Ligeledes fik jeg sat bagsvinger/svingarmen tilbage på sin plads…

Svingarm løs

Og en testur viste, at problemerne var løst, der var kun “naturlige” forhindringer… Et tog 🙂

Bratten Runden Testtur

Så nu er Strada og jeg klar til nye eventyr…Husk planlægning er godt, men det er nu “sjovere” at være spontan 🙂

Skriv en kommetar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.