Det siges at 2 er bedre end 1

Det er er altid godt at kunne fortage et valg, nu er jeg kommet i den heldige situation, at jeg kan vælge mellem Strada og Strada Carbon, når jeg vil ud at cykle.

Strada C eller Strada?

Er det nødvendigt med 2 velomobiler, egentlig ikke, men hvis man som jeg har prøvet at undvære en velomobil i 4 måneder (da jeg mistede min Leitra, og til min orange blev leveret), vil jeg personligt postulere at det er et mareridt at undvære en velomobil, og alternativet, som er at køre på 2 hjulet cykel, er jeg ikke interesseret i.

Hvorfor så 2 velomobiler:

Grunden til at jeg har fået nummer 2, er primært at min Orange Strada har kørt mange kilometer( Snart 115.000 Km), og det var meningen at den skulle være med E-assist hele tiden. Når man har E-assist er det umuligt at deltage i Brevet og diverse cykeløb hvor velomobiler er velkommen. Desværre gik motor(E-assist) i stykker her i foråret .

Men meningen var så, at jeg ville bruge Strada Carbon til Brevet/Cykelløb . Dette bliver dog ikke til noget i år, da jeg i forbindelse med at E-assist gik i stykker, “vred knæene rundt” så cykling kun er på “hyggeniveau” i år. Det betyder ikke , at der cykles i “slowmotion”, da begge Strada køre optimalt, den orange fik et eftersyn samtidig med at jeg hentede Strada Carbon

Strada og Strada C inspektion

Tiden vil vise om der er forskel på de 2 Strada, selvfølgelig er Strada Carbon 4 kg lettere, og den har 10 speed kassette, hvor Strada (orange) har 9 speed, så en direkte sammenligning er måske ikke muligt, men jeg regner med at Strada Carbon er en smule hurtigere. Den har også kun kørt omkring de 15.000 kilometer, så den er knapt nok kørt til.

Jeg har siden den 10 april fået kørt knap 460 kilometer i Strada C, vejret har været skønt til mange ture

Ture i Strada C
Aktiviteter Strada C

Så nu er jeg blevet “familiær” med Strada Carbon, og kan snart begynde at cykle de samme ruter i begge velomobiler for at for at sammenligne.

Meningen er stadig, at den orange skal have E-assist på et tidspunkt, men det bliver nok først efter den har gennemgået en større renovering, de 115.000 kilometer har givet den en “patina” og slid på dele der skal ordnes når vinteren kommer igen

Steffen er i hvert fald glad for at der er 2 velomobiler, ligeledes er jeg, for nu gør det ikke så meget at han “snupper” den ene, eller vi kan køre afsted begge 2, på ture

Strada C Og Strada ved Palmestranden
Strada C og Strada på tur

Jeg har kun ét problem nu…når jeg skal ud at cykle…hvilken skal jeg vælge 🙂

Billeder fra de første ture:

5 Replies to “Det siges at 2 er bedre end 1”

  1. I know how you feel Soren. As you may know I still have my old (strengthened) Quest XS plus my QV (now eQV) I did some rides in the Qxs last year while the QV had problems. The Qxs is definitely faster overall compared to the QV (without assist) but the eQV can cover a lot more km in a day because of the much faster hill climbing. I think I’ll keep both machines because l,ike you, I hate to be without a velomobile!

    1. Hello John
      I remember your waiting times well (On repair)
      I miss cycling with you, it was some amazing tours we rode together.
      Keep riding 🙂

  2. Gratulere med en Strada til Søren! Jeg skjønner helt god hva du mener med et mareritt å være uten velomobil. Jeg har vært bort i denne situasjonen også, når Strada hadde skade og måtte repareres. Det samme nå, QV står og venter på en del for å reparere, før den kan kjøres igjen.
    Det er soleklart en fordel å hå 2 velomobiler!

    Mvh, Adri.

    1. Mange tak, Adri.
      Ja, det er dejligt med én i reserve, hvis der nu skulle ske noget.
      Din Qv er vel snart klar til sommeren, og til E-assist?
      Mvh Søren

      1. Delen har kommet og er montert, nå skal det på med sommerdekk og kjøres igjen. E-assist er bestilt og blir montert når det kommer fram.

        Hilsen, Adri.

Skriv et svar til Velostrada Annuller svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.