Eurotour 2013 Dag 9

This entry is part 9 of 18 in the series Eurotour 2013

Torsdag 25.juli

Dagens mål var Mons, men den oprindelige camping plads var lukket på grund af renovering, så vi ville finde et “Auberge de jeunesse” eller andet når vi nåede der til.

Inden vi pakkede sammen skulle vi lige have en af de hurtige og kraftige byger med torden, nu er det sådan at det ikke bliver ved i timevis, men 1 time efter er solen fremme igen, men når det regner, så regner det.

Heldigt vi lå højre oppe

Havde ondt af en cykelturist, der lå i bunden uden for billedet, hans telt og sager stod i 25 cm vand. Et godt råd find en plads så højt som muligt.

Det blev til lidt ekstra vægt i form af våde telte i velomobilerne, men dagens rute var kun på 73 kilometer med et smut omkring Grand Place i Bruxelles.

Som sædvanlig var Björn og jeg sidst til at få pakket ned, men af sted kom vi.

Vi fulgte ruten til Bruxelles i den forventning om at den ville føre os til Grand Place, vi mødte også Poul da vi var kommet ind i byen, så var vi 3, sommetider var en af os væk for at dukke op i spejlet igen.

Der dukkede Poul og Milan op
Der dukkede Poul og Milan op igen

Vi kom ikke til Grand Place, pludselig var vi ude langs kanalen, fik spurgt en dame om vejen til Grand Place, jo den lå lige i nærheden men det var Grand Place i Halle. så vi spurgte igen om den der lå i Bruxelles. Nå, den ligger 3 timer som gående længere tilbage. Vi blev enige om at skippe Grand Place, og fortsætte på ruten.

Det var en varm dag, det begyndte at blive bakket, vand og proviant måtte rationaliseres, da vi ikke have set noget sted i længere tid hvor der kunne købes noget.

Björn tæller de sidste nødder
Björn tæller de sidste nødder og næsten ingen vand

Efter en lang opkørsel og en lige så lang nedkørsel var der som en åbenbaring en restaurant nedenfor med et sigende navn “Le Relais du Solei, så bremserne blev godt varme, for stoppes skulle der. Sult og tørst skulle slukkes.

Vi havde lige bestilt da det næste hold velomobiler ankom, inden vi kørte videre var vi nået op på 9 velomobiler der var sulten og tørstige.

Godt der lige lå et spisested
Godt der lige lå et spisested, 8 velomobiler

Efter spisning, var der lidt tvivl om ruten, jeg var i front, fulgte ruten kom ned af stejl på nogle små stier, de andre nåede at stoppe og tage en anden vej, jeg gad ikke køre op igen, så fulgte ruten, den endte på en gårdsplads, hvor jeg skulle vende om, selvfølge skulle jeg det, fandt ud til en vej, på en eller anden måde var jeg nu foran de andre, for pludselig var de i bakspejlet, undtagen Björn og Peter, fik at vide de kom bagefter, så ventede på dem. De dukkede ikke op, så fik skrevet lidt med Björn, der var lidt problemer med Peters kæde. Vi aftalte at mødes ved den oprindelige camping plads hvor rute sluttede, da jeg ankom var holdt de andre der, vi blev anbefalet at tage på “Auberge de Jeunesse”. De andre blev sendt i forvejen for at reservere plads, jeg ventede så på Björn og Peter der ankom 15 min. senere.

Vi fik fundet vandrehjemmet, velomobilerne kom i garage, ingen telt skulle sættes op, så det var lige i bad, skifte tøj, ned for at få en kold øl. Aftensmaden, blev indtaget på torvet i med det muntre selskab Björn, Thomas, Eric, Dieter. Thomas har et stort kendskab til de forskellige øl, så vi smagte flere gode, og det blev selskabet ikke mindre muntre af. Björn afsluttede aften med en af de stærke belgiske trappister, så da vi gik hjem til vandrehjemmet gik han bare og smilede og så vældig tilfreds ud :-).

Da vi kom op på værelset sad Peter og snakkede med sin kone, i mobilen, han fortalte at han delte værelse med 2 vikinger, hvortil hun svarede: ” Peter, fald for guds skyld ikke i søvn, du ved jo hvad vikingerne gjorde!” :-).

Ruten: [rating=4] Selvom det var Belgien var der også stykker med dejlig vej

Auberge de Jeunesse i Mons: [rating=5] Dejligt at sove i en seng, få tørret tøj, morgenmad, fri Wi-fi, god service. Pris 22 euro fordi jeg selvfølgelig havde mit Danhostel kort med, som galt alle

Series Navigation<< Eurotour 2013 Dag 8Eurotour 2013 Dag 10 >>

Skriv en kommetar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.